12Januari - Peace, no peace!


En klok kille sa en gång. "Om skillnaden mellan komma till himmlen eller helvetet ligger i att tro på gud. Tror jag hellre på gud." En sådan enkel grej. Lika så. Om skillnaden mellan att komma till himmlen eller helvetet ligger i att vara en god människa. Varför då inte var EN GOD MÄNNISKA. Varför orsaka andra människor skada! Vad vill du att Gud ska säga till dig den dagen du möter honom? Jag är troende, möjligtvis inte en trogen kristen. Men jag är troende i naturen. Att av rena naturen kommer ont att straffas och gott att belönas. Så jag fortsätter i min tro att så länge jag inte gör någon ont så kommer jag belönas till slut. För någon gud kan då inte vara ute för att straffa mig. De är då säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback