21Januari - Danderyds sjukhus!


Så vad gjorde du idag?
Jo jag ringde en ambulans i ren panik.
Då jag hade sånna sjuka kramper och smärtor i hela nedre delen av magen. Med ingen som helst ork i kroppen fick jag ligga från typ 1 till typ halv 5 innan en kirurg klämde lite på mig o sa. Att sånt här kan en del kvinnor drabbas av nån gång i livet. Varje gång eller inte alls. En förstorad äggblåsa som spriker och då vätskan som rinner ut, orsakar en irritation i buken.
Vad är det för självdestruktiv funktion vi kvinnor kan drabbas av? Jag var ju totalt golvad av smärta.
Skickas hem i alla fall med antibiotika för en lätt urinsvägsinfektion uppe på det. Assom!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Sanna!

Måste ge dig kred för en jätte fin blogg =)

Visst äre konstigt att man inte hört talas om det förens man själv råkat ut för det. Att det är väldigt vanligt dessutom gör ju att man borde ha hört det, men icke!



Jag mår asdåligt efter en cysta har spruckit...kan inte gå som folk utan går frammåtlutad och sed är man öm i nån vecka efteråt i magen, sen får jag väldigt oregelbunden mens i nån månad efteråt också. Jag har haft detta 4-5 gånger nu och det är verkligen inte skoj!!



Har du råkat ut för samma?? //Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback